O produkcie

Kamper to innowacyjne najwyższej jakości samochodowe namioty dachowe i wyposażenie do uprawiania turystyki na świeżym powietrzu. Namiot dachowy to spełnienie marzeń o domku na drzewie z tą różnicą, że namiot jest większy wygodniejszy i co najważniejsze - mobilny. Z dachowym namiotem iKamper możesz zacząć biwakować w każdej chwili i gdziekolwiek chcesz.  Biwakowanie z iKamperem jest łatwiejsze wygodniejsze i sprawia naprawdę kupę frajdy.

Inspiracja Soon Parka - powstanie marki iKamper

Powieść Jacka Kerouac’a “W drodze” mocno zainspirowała kochającego, tak jak Kerouac,  podróże Soon Parka - założyciela marki iKamper. W roku 2009 Park wyruszył, swoją tanią przyczepą kempingową, w podróż z Bostonu do Los Angeles i z powrotem. U podstawy powstania iKampera leży właśnie ta podróż dookoła Ameryki Północnej. Od 2009 trwa fascynacja Parka biwakowaniem, której rezultatem było stałe wprowadzanie ulepszeń  namiotów dachowych iKampera począwszy od Hardtop One poprzez Hardtop One Jr, Road Trip aż do obecnego Skycamp. Pracę nad Hardtop One rozpoczął we wrześniu 2012 roku. W marcu 2014, po wyprodukowaniu ponad 20 prototypów oraz po przeprowadzeniu wielu testów, wprowadzony został na rynek pierwszy namiot. Celem Parka jest uczynienie iKamper’a marką światową poprzez branie udziału w wielu wystawach  w Europie, Ameryce Północnej i Austalii - jednocześnie rozwijając biznes tam i na całym świecie.

W roku 1947 dwudziestopięcioletni Jack Kerouac ze swoimi przyjaciółmi Williamem Burroughs’em, Nealem Cassadym oraz Allenem Ginsbergiem podróżowali, pieszo, wokół Ameryki Północnej i Meksyku. Kerouac był biedny ale ubóstwo nie powstrzymywało go przed kochaniem ludzi i przyrody. W roku 1957 Kerouac wydał powieść “W drodze”, w której sprzeciwstawia się niesprawiedliwości i irracjonalności społeczeństwa. Wielu ludzi młodszego pokolenia zostało podbudowanych i zainspirowanych tą powieścią. Mocno wspierany przez młodzież Jack Kerouac stał się ikoną tzw, „Beat Generation”

*Beat Generation: nazywano tak wielu młodych Amerykanów w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Przeciwstawiali się oni niesprawiedliwości i irracjonalności życia społeczeństwa w tym czasie. Ludzie ci odwrócili się od ekstrawagancji i próżności panującej w społeczeństwie. W zamian zachwycali się ludźmi i przyrodą wyrażając to poprzez łachmaniarski strój, noszenie długich włosów, sposób mówienia, łamanie reguł. Zwolennicy Beat Generation szydzili i przeciwstawiali się wszelkiej niesprawiedliwości dziejącej sie w tamtym czasie w Ameryce.

Wzorując się na powieści Kerouaca iKamper chce zmienić podejście ludzi do ich życia, skupionych - na nic nieznaczących szablonach, na kierowanie się prawdziwymi wartościami, pasją, miłością i wrażliwością. Podróżowanie z namiotem dachowym przybliża nas o krok bliżej do niedostrzegalnej na co dzień natury . Można powiedzieć, że iKamper to odrobione lekcje z nauk Kerouaca, których urzeczywistnieniem  jest najwyższej jakości namiot dachowy.

Jack głównie podróżował autostopem lub pieszo. Ten sposób podróżowania, w szczególności  piesza wędrówka, dla wielu ludzi stanowi barierę nie do pokonania. W moim przypadku mój wiek, poczucie odpowiedzialności oraz dbałość o rodzinę powstrzymywały mnie przed podróżowaniem na wzór Kerouaca. Dlatego kupiłem za 2500$ pierwszą w moim życiu przyczepę z wysuwanymi pomieszczeniami tzw. pop-up trailer. Sposób w jaki odbyłem pierwszą podróż odbiegał nieco od podróży Jacka. Fascynacja, zapał oraz niepokój które czułem przed nią były dokładnie takie jakich doznałem czytając powieść „ W drodze”. W końcu wyruszyłem, z rodziną, w podróż dookoła Ameryki.

Zdezelowaną przyczepą przejechaliśmy ponad 93000 km wokół Ameryki Północnej. Podróż nie zawsze była cudowna i ekscytująca – trzy razy musieliśmy wymieniać pęknięte opony - na drodze gdzie, mijające nas, samochody pojawiały się raz na godzinę. Jednakże byliśmy obdarowywani uśmiechami od najbiedniejszych ludzi żyjących w najzamożniejszym kraju świata i tańczyliśmy pod lejącym się światłem z dalekich galaktyk na środku pustyni. Urzeczywistnienie się marzeń, zrozumienie co to jest wolność, wzajemne porozumienie pomiędzy człowiekiem a przyrodą – to wszystko zebrało się w jednym miejscu - w naszej podróży.

Poszukiwałem ludzi czujących tak samo i znalazłem ich podczas mojej podróży.  To uczucie, którego nie tylko nie można zapomnieć ono powoduje, że ciągle starasz doświadczać go znowu przez całe życie. Z każdym razem, kiedy myślami wracam do swojej podróży, oraz doznań których zaznałem – wolności od wszelkiego przymusu odkrycie sensu życia powoduje, że ciągle ogarniają mnie emocje. Dlatego jesienią 2012 roku ta właśnie podróż przywiodła nas do jeszcze jednego celu - do  iKampera ponieważ chcieliśmy aby ludzie także przeżyli swoja własną podróż. W czego rezultacie  iKampera zaprezentowano światu jako RoadTrip, Hardtop One i jako Hardtop Jr. Dzięki tym nowatorskim wysokiej jakości namiotom dachowym biwakowicze i kempingowcy mogą doświadczać swojej pasji w najlepszy i najwygodniejszy sposób